Blogger Templates

Saturday, June 11, 2011

c Penolong & c Ratu Jelita...Part 1

huh, boring la... nak dengar cerita tak?......
Seorang gadis nie sngat cantik dn jelita, hingga tiada bandingannya dn dia menjadi juara ratu jelita di seluruh dunia, gadis jelita ini mempunyai pelajaran yg tinggi dan anak hartawan.. gadis jelita ini pulang ke negaranya setelah tamat pelajarannya, dan pengumumkan kpd org tuanya bahawa dia ingin mencari calon suami. setelah mengumumkan, semua jejaka dri seluruh dunia yg kaya raya dn bergelar datuk, datang ke rumahnya.. tpi gadis jelita ini berkata ada syaratnya  "Saya tak inginkan harta, tak inginkan nama dn pangkat tak mahu org miskin, tak mahu org yg berpelajaran tinggi tak mahu org yg kacak" org tuanya pun bertanya, "Kenapa pula?" gadis jelita pun menjwab, "Sya tak inginkn harta sbb saya dah ada bnyak harta, saya tak inginkn nama sbb saya dah bergelar Ratu Jelita, sya tak mahu org miskin sbb kelak nanti harta sya akan di kikis, saya tak mahu org yg berpelajaran tinggi sbb saya dah mempunyainya, saya tak mahu org yg kacak sbb kebanyakkannya Playboy".  org tuanya terdiam.. lepas itu ada seorang lelaki pula muncul, lelaki ini pun mempunyai pelajaran yg sngat tinggi dri gadis jelita itu, dn kekayaannya lebih dari gadis jelita itu, kekayaannya ibarat dia mmpu membeli sebiji dunia, lelaki ini org kenamaan tinggi dn berpangkat tinggi.. pada suatu hari lelaki ini ternampak gmbr gadis jelita di surat khbar dn terbaca yg bahawa gadis jelita itu ingin mencari calon suami, lelaki ini pun terpikat dgn gadis jelita itu dn mula jatuh cinta. tpi gadis itu telah memapaparkn yg syaratnya (seperti di atas tdi) hati lelaki ini berbisik "huh kalau mcm ni susah juga nak pikat dia".. secara kebetulan,lelaki ini ternampak gadis jelita itu turun dri atas kereta mewahnya dn terus berjalan menuju ke hotel  membawa barang, lelaki ini terus menuju ke tempat si gadis jelita itu, dn menolongnya mengangkat barang  si gadis jelita itu. gadis jelita itu terperanjat! dan bertnya "siapakah awk? adakah awk pekerja di hotel ini?" lelaki ini menjawap "Tidak" gadis jelita bertnya lagi "jadi mengapa awk mengangkat barang sya apakah awk inginkn wang?" lelaki itu menjawap "tak, sya tolong dgn hati yg ikhlas dn sya tak perlukn wang awk" gadis jelita itu bertnya lagi "ah! tak mungkin, ckp trus terang awk nak apa? hati lelaki itu berbisik " inilah peluang saya untuk mengenalinya lebih dkt dgn meminta kerja" lelaki itu trus menjwap " saya nk berkerja dgn awk" kebetulan pula si gadis jelita ini memerlukan seorang pengwal peribadi (biasalah gadis jelita msti ada pengawal peribadi klu xda nanti kena diculik) si gadis jelita itu berkata "baiklah! saya akan ambil awk berkerja dgn saya sebgai pengawal peribadi sya, ohya siapa nama awk?" lelaki itu gembira sngat dia dah mula berjaya mendekati si gadis jelita.. lelaki itu berkata "Terima Kasih! nama sya c Penolong" si gadis jelita berkata "Sama-sama, nama sya Ratu Jelita" mereka berjabat tangan, c ratu jelita tak tahu yg c penolong adalah org jutawan, berpangkat tinggi, berkenamaan dn dia tak tahu yg c penolong adalah pemilik hotel itu, sebab c penolong telah merahsiakn indetitinya sbnarnya kerna jika c ratu jelita tahu indetitinya yg sbnar, dia takkan mengambil c penolong berkerja.....(bersambung)........ k la cerita nie ada smbungan taw (ceh waa, mcm wayang pula haha!)